Beter laat dan nooit......................
Ondertussen is er heel veel gebeurd en velen weten ook al wat er aan de hand is...
Maar goed ff een update.
Heb afgelopen weekend samen met Pascal en een vriend naar het blok gekeken (zit een tik in) en wij zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is om een ander blok te scoren.
Eerst even de dingen die ik vooraf al had gedaan......
-breedstralers onder voorbumper
-ander interieur (niet origineel... lekker zittend en daar gaat het mij om)
-dashboard gedeeltelijk open gehaald radio verwijderd (zooitje van de gene die hem verbouwd heeft (of beter verknaakt).
-losse draden verwijderd van radio etc.
-nieuwe + kabel getrokken (dik) met verdeelblok waarop ik dan meerdere dingen kon aansluiten.
-bluetooth binnenspiegel geplaatst op constante spanning(printplaat moeten aanpassen met weerstanden en al)
-tellerset onder dashboard geplaatst en aangesloten zover als het kon (licht en toerentellen werken)
-nieuwe brandstof leiding geplaatst (was gepruts remleidingen meerdere overgangen)
-cabrateur reiniger gebruikt om cab te cleanen ook luchtfilter met K&N reinger gecleant en geprepareerd.
bougies bekeken en schoongemaakt (ook al vast nieuwe gehaald)
-nieuwe olie erin (oude eruit sludge vorming) en nieuw olie filter
-binnen verlichting gemaakt.
-verdeelstekker in dashboard kastje gemaakt voor bijv tom tom stekkers.
-achterklep roest verwijderd en in de nieuwe verf gezet.
-originele velgen eraf vervangen voor ats (6jx13inch)
-ats velgen weer eraf vervangen voor ats(7&8jx 13 inch)
-samen met de grote appieclan het een en ander aan rot eruit gehaald en nieuwe plaatjes erin gelast.
-diverse interieurdelen overtrokken met skaileer (berry bedankt)
Laatste update op het moment is dat dus het blok eruit moet.
Helaas het is niet anders.
Maar goed de geluksvogel als ik soms ook wel ben................ er is al een donor auto gevonden een A ascona uit 1973 met een 1900s blok verlies ik iets aan vermogen maar goed met een spagettie eraan zou het ongeveer gelijk moeten blijven.
Gisteravond met Appie wezen kijken en heb meteen maar de knoop doorgehakt en besloten tot koop.
Het idee: donor auto strippen en de onderdelen die ik kan gebruiken sla ik allemaal op.
blok eruit en in mijn eigen Green Hornett plaatsen (pppppfffffffffffffffff zweet zweet zweet moeilijk moeilijk.) met hopelijk wat hulp.
APPIE BEDANKT VOOR GISTEREN WAS OOK ERG GEZELLI
vervolgens als de donor auto gestript is gaat ie weg als oud ijzer of probeer ik hem te verkopen.
Dan kunnen we mijn GREEN HORNET hier weer heen halen en het blok erin plaatsen hopend dat alles goed gaat wil ik hem zo snel mogelijk weer op de weg zien te krijgen.
Waarna ik weer rustig verder kan op bouwen.
De Plannen:
-alarminstallatie erin met afstandsbediening CV en bewegings/sleep sensoren.
-Nieuwe ramen en vloermatten.
-nieuwe rubbers
-nieuwe audio (zit te denken aan een echte oldtimer radio en het dashbordkastje een JVC exad of iets dergelijks
-ramen achter iets donker maken
-sticker op de motorkap maken (ivm krassen zie andere topic)met hulp van onze huisplakker Pascal.
-stickers van dbs erop.
-nieuwe uitlaat (mischien groep A t.z.t.)
-nieuwe dak hemel erin (helemaal kapot de originele)
-nieuwe raamslingers (ook niet fijn de originele)
-andere meters waarschijnlijk in de dash
-nieuwe achterbanden (breder vind het zo geen gezicht)
-heel mischien in de verre toekomst ietswat verlagen. (MISCHIEN)
-sterkere kachelmotor erin word niet echt lekker warm.
-beide voor deuren richten bestuurderskant sluit niet helemaal goed aan.
-vele roest plekjes bij werken.
-andere remmerij erop nieuwe blokken en schijven.
-en de laatste interieurdelen overtrekken met skaileer (deurpaneel en hoeden plank) wat er verder nog bijkomt zie ik wel
-alle dingen die ik nog tegenkom
Dacht dat zo het verhaal wel lang genoeg is voor vandaag.
Ga er lekker mee aan de gang en neem de tiid.
Zou jullie proberen een beetje op de hoogte te houden...............
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)