varajet 2

Motorische en technische veranderingen post je hier.
Plaats reactie
wingersv
Berichten: 55
Lid geworden op: 25-08-2009 22:19

varajet 2

Bericht door wingersv » 06-03-2010 00:01

ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag het toch maar.

ik heb een tijdje geleden een varajet 2 carburateur op het blok geplaatst, maar nou moet deze nog goed afgesteld worden.
ik mis nu aardig wat vermogen en de koude start is ook slecht.
als de motor koud is stottert ie nogal, maar als die een klein beetje warm word is het al snel over.

is er hier iemand met ervaring met deze toch wel beruchte carburateur, die mij kan/ wil helpen om deze goed af te stellen?

greetss
rekord e1 project

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 06-03-2010 09:50

Ey bassie zit niet mee he :!:

Hetzelfde had Andre met zn ascona..
Oorzaak was dat de choke bleef hangen en daarom teweinig lucht toevoerde..


Niet dat ik het meeste verstand van een varajet heb in de club maar :D
Waarschijnlijk blijft de choke openstaan.

*Het blok krijgt iig teveel benzine en te weinig lucht..
*Vacuumslangetjes wel goed aangesloten of misschien lek?
*Gaat de (automatische) choke klep wel goed open en dicht?
*Geen gare pakkingen?

Heb wel nog een duitse site over de varaject 2 als je duits kan :roll:

http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm


Voor de afstelling kan je het beste even Pascal Modderkolk (black magic 1972
) vragen want die doet dat met zn ogen dicht :lol:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

wingersv
Berichten: 55
Lid geworden op: 25-08-2009 22:19

Bericht door wingersv » 06-03-2010 20:53

dat van de choke heb ik al eerder gelezen idd. dan is er een stangetje krom ofzo en dan als je hebt gereden dan blijft ie hoog in de toeren lopen. dat heb ik ook.

maar ik zal pascal wel even een berichtje doen :)

thnx
rekord e1 project

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2010 13:51

Je hebt 2 systemen namelijk mechanisch en hydraulisch(werkt met de watertempratuur)

Ik zou eerst eens kijken of dit naar behoren werkt.
Verder is het belangrijk dat je hem goed afsteld met een normale tempratuur (vooral belangrijk als hij op benzine loopt)
Ook de benzine leidingen bekijken of deze schoon en een geheel zijn.
Ook natuurlijk moet de carb schoon zijn (hier zijn speciale reinigers voor in de handel)
Staat de ontsteking goed etc etc mischien beter aan een specialist over te laten.

Mijn ascona is afgesteld door Dennis de Mercedes man Loopt als een zonnetje weer!

Succes ermee

wingersv
Berichten: 55
Lid geworden op: 25-08-2009 22:19

Bericht door wingersv » 07-03-2010 18:45

ik heb gewoon een mechanische, en ik weet dat de ontsteking iets sneller staat dan normaal. die was verzet voor de vorige carb.
ik heb ook al contact gehad met pascal over het afstellen, die heeft zelf niet veel tijd maar een maat van hem mischien. dus is even afwachten.
ik ga er zelf niet aan knooien, ben al lang blij dat ik er nu (normaal) mee kan rijden. dus ik laat liever iemand anders met verstand van zaken er even naar kijken.
rekord e1 project

Plaats reactie