6: Appie's Kadett C City project Update 16-05-2013
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Al de vliegroest (kleine zwarte puntjes die achterblijven) worden behandeld met Rg roestoplosser en zal dus niet meer verder roesten.
De achterklep verwijderd en op het chassis alles weer netjes kaalgemaakt en behandeld met roestoplosser zodat er een zinklaag wordt gevormt.
Daarna licht opgeshuurd en in de menie gezet.
En toen kwam ik dit tegen
Dit is prutswerk eerste klas.. er zit een plaat achter een andere plaat gebakken en is daarna volgestort met plamuur.
Gelukkig is dit het enige waar ze al aan gelast hadden
De linker wielkast vertoonde toch ook wel iets rottigheid maar voor de reswt lijkt het mee te vallen
De linker deur had ook een paar roestgaatjes maar die zijn zo klein dus kunnen gewoon netjes dichtgelast worden
De rechter wielkast was afgezien van de onderkant bij de dorpel er goed aan toe.. op de rand aan de binnenkant zat 1 gaatje die ik netjes schoon kan maken en weer kan lassen.
De dorpel zijde:
De rechter deur.. twee kleine gaatjes die weer dichtgelast kunnen worden
De achterklep verwijderd en op het chassis alles weer netjes kaalgemaakt en behandeld met roestoplosser zodat er een zinklaag wordt gevormt.
Daarna licht opgeshuurd en in de menie gezet.
En toen kwam ik dit tegen
Dit is prutswerk eerste klas.. er zit een plaat achter een andere plaat gebakken en is daarna volgestort met plamuur.
Gelukkig is dit het enige waar ze al aan gelast hadden
De linker wielkast vertoonde toch ook wel iets rottigheid maar voor de reswt lijkt het mee te vallen
De linker deur had ook een paar roestgaatjes maar die zijn zo klein dus kunnen gewoon netjes dichtgelast worden
De rechter wielkast was afgezien van de onderkant bij de dorpel er goed aan toe.. op de rand aan de binnenkant zat 1 gaatje die ik netjes schoon kan maken en weer kan lassen.
De dorpel zijde:
De rechter deur.. twee kleine gaatjes die weer dichtgelast kunnen worden
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Zo vandaag nog wat verder kaalgeschuurd met de schuurtol met Grid 80
Kwam op de dorpel op stukken waar je door de lak nog niks zag soms een bruin vliegroest puntje tegen (vervuiling die orig in het plaatwerk zat) dus heb het meerendeel van de dorpel kaalgeschuurd..
De dorpels zijn kei hard afgezien van de beun reparatie aan de andere kant bij de wielkast rechts achter..
Voor de rest is hij nog nergens gelast iig
En zoals je kan zien het is nog zn eerste laklaag
Ook aan de binnenschermen op het chassis meerdere stukken kaal gemaakt en aan beide kanten kwam een gat tevoorschijn.. Geen probleem netjes uitslijpen en voorzien van vers plaatwerk..
Linker dorepl/deur:
Linker wielkast achter (rot ga) herstellen dmv netjes een plaat erop of erin lassen (uiteraard eerst alle rot/roest wegflexen).
Rechter wielkast achter is er iets beter aan toe (rot gaatje).. herstellen dmv netjes een plaat erin lassen (uiteraard eerst alle rot/roest wegflexen).
Rechter dorpel/deur
Rechter lekbak
Linker lekbak
Kwam op de dorpel op stukken waar je door de lak nog niks zag soms een bruin vliegroest puntje tegen (vervuiling die orig in het plaatwerk zat) dus heb het meerendeel van de dorpel kaalgeschuurd..
De dorpels zijn kei hard afgezien van de beun reparatie aan de andere kant bij de wielkast rechts achter..
Voor de rest is hij nog nergens gelast iig
En zoals je kan zien het is nog zn eerste laklaag
Ook aan de binnenschermen op het chassis meerdere stukken kaal gemaakt en aan beide kanten kwam een gat tevoorschijn.. Geen probleem netjes uitslijpen en voorzien van vers plaatwerk..
Linker dorepl/deur:
Linker wielkast achter (rot ga) herstellen dmv netjes een plaat erop of erin lassen (uiteraard eerst alle rot/roest wegflexen).
Rechter wielkast achter is er iets beter aan toe (rot gaatje).. herstellen dmv netjes een plaat erin lassen (uiteraard eerst alle rot/roest wegflexen).
Rechter dorpel/deur
Rechter lekbak
Linker lekbak
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Zo dat is weer even een tijd terug maaruh heb in de tussentijd nog wel iets gedaan
Het imitatie scherm "rechts" is op en daar moet een goed gebruikte originele voor terugkomen (geen imitatie past voor geen meter)
Het voorfront ziet er nog erg goed uit.
Wel moeten beide knietjes aan de voorkant van de dorpel worden vervangen aangezien die aardig aangevreten zijn door de roestduivel, het is niet rot maar vers metaal is altijd beter..
Ook heb ik de bitumen weggestoken in de wielkasten, en ook daaronder geen tot weinig roest kunnen vinden.
En hetgene wat ik heb gevonden is verwijderd en in de roestoplosser gezet. (De roest lost op en er komt een mooie zinklaag onder)
Gister alles een beetje in de menie gezet)
Het valt me allemaal best wel mee eigenlijk haha.
Het rechter verotte immitatie scherm
En zo ziet het eruit onder het linker voorscherm (geen rot roest op het eerste gezicht)
Rechter kant ook niks speciaals te zien (had hier alwel wat delen kaalgemaakt)
De bekende knietjes onder de deurstijl hebben helaas wel de roestduivel gezien welke ze heeft omgevormd in een maanlandschap.
Die worden dus aan beide kanten vervangen door vers metaal.
Wat vliegroest plekken/krassen kaalgeschuurd aan de linker kant
- De rechter en linker kant eerst helemaal grondig schoon en kaalgemaakt.
- Daarna behandeld met roestoplosser zodat een zinklaag wordt gevormd
- licht opgeschuurd
- En in de menie
Rechter kant in de menie:
Linker kant:
linker zijkant:
Links:
Het imitatie scherm "rechts" is op en daar moet een goed gebruikte originele voor terugkomen (geen imitatie past voor geen meter)
Het voorfront ziet er nog erg goed uit.
Wel moeten beide knietjes aan de voorkant van de dorpel worden vervangen aangezien die aardig aangevreten zijn door de roestduivel, het is niet rot maar vers metaal is altijd beter..
Ook heb ik de bitumen weggestoken in de wielkasten, en ook daaronder geen tot weinig roest kunnen vinden.
En hetgene wat ik heb gevonden is verwijderd en in de roestoplosser gezet. (De roest lost op en er komt een mooie zinklaag onder)
Gister alles een beetje in de menie gezet)
Het valt me allemaal best wel mee eigenlijk haha.
Het rechter verotte immitatie scherm
En zo ziet het eruit onder het linker voorscherm (geen rot roest op het eerste gezicht)
Rechter kant ook niks speciaals te zien (had hier alwel wat delen kaalgemaakt)
De bekende knietjes onder de deurstijl hebben helaas wel de roestduivel gezien welke ze heeft omgevormd in een maanlandschap.
Die worden dus aan beide kanten vervangen door vers metaal.
Wat vliegroest plekken/krassen kaalgeschuurd aan de linker kant
- De rechter en linker kant eerst helemaal grondig schoon en kaalgemaakt.
- Daarna behandeld met roestoplosser zodat een zinklaag wordt gevormd
- licht opgeschuurd
- En in de menie
Rechter kant in de menie:
Linker kant:
linker zijkant:
Links:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 17-07-2008 18:23
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Nog een kleine update heb het veel te druk de laatste tijd dus kom er niet altijd aan toe.
Heb de bijrijders vloer roestvrij gemaakt, daarna in de roestoplosser gezet, ligt geschuurd, daarna in de menie en tot slot in kleur.
Tevens de buitenkant nog iets verder afgewerkt en de plekken in de menie gezet ter bescherming.
Nu is het veel te koud weer doordat het vriest dus het project staat nu even stil.
Heb de bijrijders vloer roestvrij gemaakt, daarna in de roestoplosser gezet, ligt geschuurd, daarna in de menie en tot slot in kleur.
Tevens de buitenkant nog iets verder afgewerkt en de plekken in de menie gezet ter bescherming.
Nu is het veel te koud weer doordat het vriest dus het project staat nu even stil.
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Zo weer eens een update
Pas geleden toen ik de achterbank omhoog wou klappen kwam ik dit tegen
Let ook op foto 2 die gaten horen er niet te zitten
Dr heeft dus een compleet muizennest in mn achterbank gezeten.. niet meer te redden en ontzettend stinkend naar muizenzeik
De leuning is nog wel goed en heb ik grondig schoongemaakt.
Alleen jah nu weer een goeie GTE zitting zien te vinden
Pas geleden toen ik de achterbank omhoog wou klappen kwam ik dit tegen
Let ook op foto 2 die gaten horen er niet te zitten
Dr heeft dus een compleet muizennest in mn achterbank gezeten.. niet meer te redden en ontzettend stinkend naar muizenzeik
De leuning is nog wel goed en heb ik grondig schoongemaakt.
Alleen jah nu weer een goeie GTE zitting zien te vinden
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
De linker bodem ook maar meteen geinspecteerd en daar een roest gat gevonden die ik weer netjes ga dichtlassen (streven is geen plamuur gebruiken )
Als eerste helemaal kaal en roest vrij gemaakt en daarna in de roestoplosser gezet zodat er een zink laag wordt gevormd
Daarna licht opgeschuurd en voorzien van een laag menie
En afgemaakt met een laagje gele verf
Dit moet binnenkort nog wel een keer netjes worden gelast offcource
achterbank:
Als eerste helemaal kaal en roest vrij gemaakt en daarna in de roestoplosser gezet zodat er een zink laag wordt gevormd
Daarna licht opgeschuurd en voorzien van een laag menie
En afgemaakt met een laagje gele verf
Dit moet binnenkort nog wel een keer netjes worden gelast offcource
achterbank:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Bij M&m dronten wat plaatwerk/onderdelen meegenomen en wat euro's lichter
Maar is allemaal voor het goeie doel het moet gewoon perfect gebeuren en niet snel snel snel plaat over plaat bakken en volstorten met plamuur
- Orig gebruikt Rechter C2 Berlina voorscherm
- 2x wielrand achter (Klokkeholm/NOR)
- 2x deurstijl (voor de knietjes aan voorzijde auto) (Klokkeholm/NOR)
- 1x rechter dorpel
- 2x nieuwe dikke Bovenste draagarm Kadett C 2liter
- 2x nieuwe onderste dikke draagarm Kadett C 2 liter
Deurstijl:
Rechter dorpel:
De wielranden achter:
Rechter orig voorscherm:
Van de draagarmen heb ik geen foto's gemaakt
Het bleek ook nog dat ik de verkeerde motorsteunen had en de originele aluminium kadett C 2liter motorsteunen nodig had..
Na lang zoeken een goeie set gescoord en ze weer netjes in kleur gezet
Maar is allemaal voor het goeie doel het moet gewoon perfect gebeuren en niet snel snel snel plaat over plaat bakken en volstorten met plamuur
- Orig gebruikt Rechter C2 Berlina voorscherm
- 2x wielrand achter (Klokkeholm/NOR)
- 2x deurstijl (voor de knietjes aan voorzijde auto) (Klokkeholm/NOR)
- 1x rechter dorpel
- 2x nieuwe dikke Bovenste draagarm Kadett C 2liter
- 2x nieuwe onderste dikke draagarm Kadett C 2 liter
Deurstijl:
Rechter dorpel:
De wielranden achter:
Rechter orig voorscherm:
Van de draagarmen heb ik geen foto's gemaakt
Het bleek ook nog dat ik de verkeerde motorsteunen had en de originele aluminium kadett C 2liter motorsteunen nodig had..
Na lang zoeken een goeie set gescoord en ze weer netjes in kleur gezet
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Toen nog bezig geweest aan beide voorschermen om ze helemaal roestvrij te maken.. (heb de hele wielrand en andere kwetsbare gedeeltes express helemaal kaalgemaakt omdat daar na 35jaar ook wel wat vliegroest gevormd wordt onder de lak)
Daarna heb ik ze helemaal afgenomen zodat er geen vervuiling op het metaal zit en heb ik de delen van het scherm behandeld met de roestomvormer zodat er een zinklaag gevormd wordt.
De dag daarna de gevormde zinklaag iets geschuurd en de schermen in de menie gezet.
Als je iets doet doe het dan ook goed
Het duurd dan allemaal wel wat langer maar soms moet je gewoon geduld hebben tussen elke stap in de restauratie.
Het rechter voorscherm geschuurd en in de roestoplosser:
De zinklaag:
Het linker voorscherm in de roestoplosser:
Hier kan je de zinklaag goed zien (dat zwarte is nog roest residu in de plaat die je er afschuurd (met een scotch matje):
Wederom zinklaag:
En licht opgeschuurd:
Linker voorscherm in de menie:
Daarna heb ik ze helemaal afgenomen zodat er geen vervuiling op het metaal zit en heb ik de delen van het scherm behandeld met de roestomvormer zodat er een zinklaag gevormd wordt.
De dag daarna de gevormde zinklaag iets geschuurd en de schermen in de menie gezet.
Als je iets doet doe het dan ook goed
Het duurd dan allemaal wel wat langer maar soms moet je gewoon geduld hebben tussen elke stap in de restauratie.
Het rechter voorscherm geschuurd en in de roestoplosser:
De zinklaag:
Het linker voorscherm in de roestoplosser:
Hier kan je de zinklaag goed zien (dat zwarte is nog roest residu in de plaat die je er afschuurd (met een scotch matje):
Wederom zinklaag:
En licht opgeschuurd:
Linker voorscherm in de menie:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC