6: Appie's Kadett C City project Update 16-05-2013
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
6: Appie's Kadett C City project Update 16-05-2013
De ToDo wishlist is weer gewijzigt.
Doel groter motorblok in het vooronder.
Ombouw naar 2.0/2.2E CIH: (getrag 240)
*Getrag 240 Manta/Ascona B
*Versnellingsbak steun aanpassen
*Kadett C 1.6/2 liter motorsteunen
*Manta koppelingskabel (passen en meten)
*Kachelhuis evt aanpassen
*Manta/ascona B automaat/Manta A schakel aandrijfas. evt inkorten 67cm naa 66.81cm
*1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
*Radiateur steunen inkorten+verlassen.
*Grotere radiateur (waterdarmen aanpassen)
*Tank met retour monteren (of zelf retour creeëren)
*Benzine retour leiding monteren
*Benzine pomp monteren
*Sterkere motorrubbers (evt vullen met ruitenkit)
*Gasstang ombouwen naar Gaskabel (steuntje aanpassen)
*Injectie kabelboom aansluiten op bestaande kabelboom in auto.
Lijst:
Motor:
2.0S CIH omgebouwd naar injectie inc aanbouwdelen "Check"
Versnellingsbak:
Getrag 240 5 bak "Check"
Cardanas:
Kadett C 2.0 schakel 67cm
Manta A schakel tussenas 67cm
Manta B automaat tussenas 67cm
Achteras:
Manta A 1.9liter dikke as "check"
Vooras:
Dikke 2 liter draagarmen onder/boven "check"
Radiateur:
Manta A 1.9 "check"
Remmerij:
Reeds aangepast
Calibra/Astra/Kadett GSI 16 Remklauwen
Tank:
Aanpassen voor injectie
Uitlaat:
Aanpassen na montage van motor
Dit alles wordt langzaam aan opgebouwd.
--------------------------------------------------------------------------------------
Oktober 2010
Ik heb eind vorige maand een auto voor erbij aangeschaft met als doel te dienen als woon/werk verkeers auto.
Zag de auto op internet staan en dacht die moet ik hebben
Het betreft dus een Opel Kadett C City 1200n uit 1977 met net weer APK voor 2 jaar.
De auto is helemaal hard en nooit aan gelast.
Zit nog voor 70% in zn eerste originele lak zelfs.
Natuurlijk zitten er wel een paar roest putjes her er der maar wat wil je met en auto van 33 jaar oud.
Het enigste echte minpunt is dat er een rot gat in de achterklep zit onder het raamrubber.. (tijdelijk dichtgekit)
Maar heb er 2 goede achterkleppen bij als reserve
In vergelijking met de meeste andere ongerestaureerde C kadettjes is deze in Concours staat. 8)
Reeds er aan gedaan:
-Olie ververst.
-Nw oliefilter.
-Nw orig GM koelslang radiator onder naar waterpomp.
-Nw koelvloeistof.
-Nw orig afsluitbare tankdop
-Nw achterraamrubber gekocht
-4 nieuwe banden 175-50-13 Continental SportContact
-Gewassen en uitgezogen
De planning:
-Eerstkomende clubmeeting showen
-Er in rijden
-Volgend jaar de auto van buiten weer netjes maken en weer in kleur spuiten.
-Evt einddemper aanpassen.
-Uiteindelijk een groter motorblok in het vooronder (2.0e, of 2.2Inj)
De auto dan:
Doel groter motorblok in het vooronder.
Ombouw naar 2.0/2.2E CIH: (getrag 240)
*Getrag 240 Manta/Ascona B
*Versnellingsbak steun aanpassen
*Kadett C 1.6/2 liter motorsteunen
*Manta koppelingskabel (passen en meten)
*Kachelhuis evt aanpassen
*Manta/ascona B automaat/Manta A schakel aandrijfas. evt inkorten 67cm naa 66.81cm
*1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
*Radiateur steunen inkorten+verlassen.
*Grotere radiateur (waterdarmen aanpassen)
*Tank met retour monteren (of zelf retour creeëren)
*Benzine retour leiding monteren
*Benzine pomp monteren
*Sterkere motorrubbers (evt vullen met ruitenkit)
*Gasstang ombouwen naar Gaskabel (steuntje aanpassen)
*Injectie kabelboom aansluiten op bestaande kabelboom in auto.
Lijst:
Motor:
2.0S CIH omgebouwd naar injectie inc aanbouwdelen "Check"
Versnellingsbak:
Getrag 240 5 bak "Check"
Cardanas:
Kadett C 2.0 schakel 67cm
Manta A schakel tussenas 67cm
Manta B automaat tussenas 67cm
Achteras:
Manta A 1.9liter dikke as "check"
Vooras:
Dikke 2 liter draagarmen onder/boven "check"
Radiateur:
Manta A 1.9 "check"
Remmerij:
Reeds aangepast
Calibra/Astra/Kadett GSI 16 Remklauwen
Tank:
Aanpassen voor injectie
Uitlaat:
Aanpassen na montage van motor
Dit alles wordt langzaam aan opgebouwd.
--------------------------------------------------------------------------------------
Oktober 2010
Ik heb eind vorige maand een auto voor erbij aangeschaft met als doel te dienen als woon/werk verkeers auto.
Zag de auto op internet staan en dacht die moet ik hebben
Het betreft dus een Opel Kadett C City 1200n uit 1977 met net weer APK voor 2 jaar.
De auto is helemaal hard en nooit aan gelast.
Zit nog voor 70% in zn eerste originele lak zelfs.
Natuurlijk zitten er wel een paar roest putjes her er der maar wat wil je met en auto van 33 jaar oud.
Het enigste echte minpunt is dat er een rot gat in de achterklep zit onder het raamrubber.. (tijdelijk dichtgekit)
Maar heb er 2 goede achterkleppen bij als reserve
In vergelijking met de meeste andere ongerestaureerde C kadettjes is deze in Concours staat. 8)
Reeds er aan gedaan:
-Olie ververst.
-Nw oliefilter.
-Nw orig GM koelslang radiator onder naar waterpomp.
-Nw koelvloeistof.
-Nw orig afsluitbare tankdop
-Nw achterraamrubber gekocht
-4 nieuwe banden 175-50-13 Continental SportContact
-Gewassen en uitgezogen
De planning:
-Eerstkomende clubmeeting showen
-Er in rijden
-Volgend jaar de auto van buiten weer netjes maken en weer in kleur spuiten.
-Evt einddemper aanpassen.
-Uiteindelijk een groter motorblok in het vooronder (2.0e, of 2.2Inj)
De auto dan:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02-11-2008 08:20
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
In de tussentijd is er aardig wat veranderd.
*Metertjes in console gebouwd (toerenteller/oliedruk/olietemperatuur)
Oliedruk en temperatuur nog niet aangesloten
*Nieuw Stuur die ik mee kan nemen
*Uit de kofferbak de teermatten uitgestoken (helemaal roestvrij )
*schokdempers achter vervangen voor nw ingekorte koni voorschokbrekers van een kadettc/manta B/Ascona B dmv aanpassen voor montage op de achterkant 8)
*Orig old scool radio gemonteerd.
*Metertjes in console gebouwd (toerenteller/oliedruk/olietemperatuur)
Oliedruk en temperatuur nog niet aangesloten
*Nieuw Stuur die ik mee kan nemen
*Uit de kofferbak de teermatten uitgestoken (helemaal roestvrij )
*schokdempers achter vervangen voor nw ingekorte koni voorschokbrekers van een kadettc/manta B/Ascona B dmv aanpassen voor montage op de achterkant 8)
*Orig old scool radio gemonteerd.
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
De ToDo wishlist is weer gewijzigt.
Doel groter motorblok in het vooronder.
Ombouw naar 2.0/2.2E CIH: (getrag 240)
*Getrag 240 Manta/Ascona B
*Versnellingsbak steun aanpassen
*Kadett C 1.6/Manta A/B motorsteunen/Omega A
*Manta koppelingskabel (passen en meten)
*Kachelhuis evt aanpassen
*Manta B automaat/Manta A schakel aandrijfas. evt inkorten 67cm naa 66.81cm
*1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
*Radiateur steunen inkorten+verlassen.
*Grotere radiateur (waterdarmen aanpassen)
*Tank met retour monteren (of zelf retour creeëren)
*Benzine retour leiding monteren
*Benzine pomp monteren
*Sterkere motorrubbers (evt vullen met ruitenkit)
*Gasstang ombouwen naar Gaskabel (steuntje aanpassen)
*Injectie kabelboom aansluiten op bestaande kabelboom in auto.
Lijst:
Motor:
2.0S CIH omgebouwd naar injectie inc aanbouwdelen "Check"
Versnellingsbak:
Getrag 240 5 bak "Check"
Cardanas:
Kadett C 2.0 schakel 67cm
Manta A schakel tussenas 67cm
Manta B automaat tussenas 67cm
Achteras:
Geen aanpassingen nodig:
Kadett C 1.6 City/CarAvan
Kadett B 1.6?? 1.9
Wel aanpassen:
Kadett C Sedan/Coupe 1.6/2.0
Ascona/Manta A 1.6 dikke as of 1.9
Vooras:
Verstevigen of 1.6 draagarmen.
Radiateur:
Manta A 1.9 "check"
Remmerij:
Reeds aangepast "check"
Tank:
Aanpassen voor injectie
Uitlaat:
Aanpassen na montage van motor
Dit alles wordt langzaam aan opgebouwd.
Doel groter motorblok in het vooronder.
Ombouw naar 2.0/2.2E CIH: (getrag 240)
*Getrag 240 Manta/Ascona B
*Versnellingsbak steun aanpassen
*Kadett C 1.6/Manta A/B motorsteunen/Omega A
*Manta koppelingskabel (passen en meten)
*Kachelhuis evt aanpassen
*Manta B automaat/Manta A schakel aandrijfas. evt inkorten 67cm naa 66.81cm
*1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
*Radiateur steunen inkorten+verlassen.
*Grotere radiateur (waterdarmen aanpassen)
*Tank met retour monteren (of zelf retour creeëren)
*Benzine retour leiding monteren
*Benzine pomp monteren
*Sterkere motorrubbers (evt vullen met ruitenkit)
*Gasstang ombouwen naar Gaskabel (steuntje aanpassen)
*Injectie kabelboom aansluiten op bestaande kabelboom in auto.
Lijst:
Motor:
2.0S CIH omgebouwd naar injectie inc aanbouwdelen "Check"
Versnellingsbak:
Getrag 240 5 bak "Check"
Cardanas:
Kadett C 2.0 schakel 67cm
Manta A schakel tussenas 67cm
Manta B automaat tussenas 67cm
Achteras:
Geen aanpassingen nodig:
Kadett C 1.6 City/CarAvan
Kadett B 1.6?? 1.9
Wel aanpassen:
Kadett C Sedan/Coupe 1.6/2.0
Ascona/Manta A 1.6 dikke as of 1.9
Vooras:
Verstevigen of 1.6 draagarmen.
Radiateur:
Manta A 1.9 "check"
Remmerij:
Reeds aangepast "check"
Tank:
Aanpassen voor injectie
Uitlaat:
Aanpassen na montage van motor
Dit alles wordt langzaam aan opgebouwd.
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08