1: Appie's German Race Style Kadett Project
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
1: Appie's German Race Style Kadett Project
laat ik dan de eerste zijn
Het gaat om mn E kadett GSI German Race Style projectje
Zo heb ik hem gekocht in Maart 2006
Één van van de eerste aanpassingen:
Verbreed Opel GT velgen ze waren zo rond de 9,5 a 10J, gestart met het cleanen van de auto door het verwijderen van overbodige onderdelen die ik toch niet meer nodig zou hebben.
Montagen van een Group A rally freeflow einddemper en het vervangen van slijtbare onderdelen aan de motor.
Mei 2006:
Omdat je achter bij een kadett standaard niet breder als 7,5J kan monteren had ik toen een idee om de achterkant uit te bouwen.
Maar van het resultaat was ik helemaal niet tevreden dus heb ik het later goed overgedaan wat je later zal zien.
Hier een paar plaatjes van het verbreden toen
Omdat standaard de luchttoevoer naar het luchtfilter uitkomt in de balk van de bumper waar hij dus nooit directe koude lucht kan vangen, heb ik zelf een cold air intake gemaakt die onderin de bumper kwam te hangen (systeem doet nu ook dienst op Flatbeat)
standaard:
Aangepast:
Toen was ik ook bezig met het polijsten van het motorblok
De dakrails gespoten
Montage beugels gemaakt voor montage van de kentekenplaat onderin de bumper
Chrome tankdop
Gepolijste aluminium veerpootbrug
Juli 2006:
De voorbumper gecleaned
Voorbumper gespoten
Het gaat om mn E kadett GSI German Race Style projectje
Zo heb ik hem gekocht in Maart 2006
Één van van de eerste aanpassingen:
Verbreed Opel GT velgen ze waren zo rond de 9,5 a 10J, gestart met het cleanen van de auto door het verwijderen van overbodige onderdelen die ik toch niet meer nodig zou hebben.
Montagen van een Group A rally freeflow einddemper en het vervangen van slijtbare onderdelen aan de motor.
Mei 2006:
Omdat je achter bij een kadett standaard niet breder als 7,5J kan monteren had ik toen een idee om de achterkant uit te bouwen.
Maar van het resultaat was ik helemaal niet tevreden dus heb ik het later goed overgedaan wat je later zal zien.
Hier een paar plaatjes van het verbreden toen
Omdat standaard de luchttoevoer naar het luchtfilter uitkomt in de balk van de bumper waar hij dus nooit directe koude lucht kan vangen, heb ik zelf een cold air intake gemaakt die onderin de bumper kwam te hangen (systeem doet nu ook dienst op Flatbeat)
standaard:
Aangepast:
Toen was ik ook bezig met het polijsten van het motorblok
De dakrails gespoten
Montage beugels gemaakt voor montage van de kentekenplaat onderin de bumper
Chrome tankdop
Gepolijste aluminium veerpootbrug
Juli 2006:
De voorbumper gecleaned
Voorbumper gespoten
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
November 2006 - Januari 2007
Omdat ik totaal niet tevreden was met de wielkasten achter en omdat iemand zonder een kaartje achter te laten achter in mn zijkant was gereden kwam ik op het idee om het goed over te doen en daar heb ik zeker van geleerd.
Voor de achterkant had ik het idee om twee kadett voorschermen pas te maken in de achterkant dan las je ze kruislinks in zeg maar.
Dus linker voorscherm zit rechts achter en andersom.
Een kleine compilatie tot september 2007
Heel de achterkant gecleaned en de naden verwijderd
Ik had tussendoor 1 kant even rood gespoten met een knikkerbus om een idee te krijgen
Foto's van de deur en vorscherm
Ook heb ik voor het race/rally thema race onderdelen aangeschaft.
*OMP 8cm verlagingsveren
*Racekoppeling/racedrukgroep/en race druklagers van OMP.
*OMP FIA kuipstoel frames links/rechts
*OMP 3p gordels montage plaat voor montage op de middentunnel
*OMP veerpootbrug achter.
*OMP veerpootbrug voor onder tussen veerpoten.
*Verstellbare verkorte (race) koni's met toen nog heel uniek het nieuwe logo.
*De radiator vervangen door een van minder gewicht en betere koeling
Booskijkers aangelast
OMP 8cm verlagingsveren vs 4cm verlagingsveren
De 8cm verlagingsveren en veerpootbrug achter gemonteerd
8cm verlagingsveren, vs 4cm, vs origineel
verlaagd
Gestart met het verwijderen van de stootstrip uit de bumper om hem te cleanen.
Als het klaar is zou het er zo in kleur uitzien
[/img]
Een raster in de bumper gemonteerd als solide ondergrond voor de glasvezel
Glasvezel opgeschuurd
Klaar
Toen een malletje gemaakt voor het strakmaken van de achterklep:
De montage plaat voor de 3p gordels vastgelast op de midentunnel
Omdat ik ook de orig gordels wil behouden moet ik het volgende idee iets aanpassen (beetje buigen)
Nieuwe achterklep orig opel/gm
Plaat ingelast
Achterbumper in de primer:
Achterklep gecleaned en bijna klaar voor de primer
De kadett afplakken voor de primer
klaar:
Omdat ik totaal niet tevreden was met de wielkasten achter en omdat iemand zonder een kaartje achter te laten achter in mn zijkant was gereden kwam ik op het idee om het goed over te doen en daar heb ik zeker van geleerd.
Voor de achterkant had ik het idee om twee kadett voorschermen pas te maken in de achterkant dan las je ze kruislinks in zeg maar.
Dus linker voorscherm zit rechts achter en andersom.
Een kleine compilatie tot september 2007
Heel de achterkant gecleaned en de naden verwijderd
Ik had tussendoor 1 kant even rood gespoten met een knikkerbus om een idee te krijgen
Foto's van de deur en vorscherm
Ook heb ik voor het race/rally thema race onderdelen aangeschaft.
*OMP 8cm verlagingsveren
*Racekoppeling/racedrukgroep/en race druklagers van OMP.
*OMP FIA kuipstoel frames links/rechts
*OMP 3p gordels montage plaat voor montage op de middentunnel
*OMP veerpootbrug achter.
*OMP veerpootbrug voor onder tussen veerpoten.
*Verstellbare verkorte (race) koni's met toen nog heel uniek het nieuwe logo.
*De radiator vervangen door een van minder gewicht en betere koeling
Booskijkers aangelast
OMP 8cm verlagingsveren vs 4cm verlagingsveren
De 8cm verlagingsveren en veerpootbrug achter gemonteerd
8cm verlagingsveren, vs 4cm, vs origineel
verlaagd
Gestart met het verwijderen van de stootstrip uit de bumper om hem te cleanen.
Als het klaar is zou het er zo in kleur uitzien
[/img]
Een raster in de bumper gemonteerd als solide ondergrond voor de glasvezel
Glasvezel opgeschuurd
Klaar
Toen een malletje gemaakt voor het strakmaken van de achterklep:
De montage plaat voor de 3p gordels vastgelast op de midentunnel
Omdat ik ook de orig gordels wil behouden moet ik het volgende idee iets aanpassen (beetje buigen)
Nieuwe achterklep orig opel/gm
Plaat ingelast
Achterbumper in de primer:
Achterklep gecleaned en bijna klaar voor de primer
De kadett afplakken voor de primer
klaar:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Een paar foto's buiten
De driehoekjes van de kadett in de primer gezet en daarna met 400 uitgeschuurd.
Achterklep in de knikkerbus primer
De kadett met 400 uitgeschuurd
Als de hele kadett klaar is om gespoten te worden ga ik hem eerst nog toppen met waterproof 800/1000
Achterklep in de primer
achterklep uitgeschuurd met 400
achterbumper uitgeschuurd met 400
voorbumper uitgeschuurd met 400
De achterklep toen weer gemonteerd zag er meteen veel beter uit
sideskirts gemonteerd
beide deuren in de primer gespoten en uitgeschuurd.
de deuren er weer in gezet
zonder deuren:
fotoshop hoe ik het wou hebben:
De velgen die ik tijden geleden heb gekocht mogen toch ook wel eindelijk geshowed worden
spaghetti di opel 4-1 Gr A in erg goede staat
En dat voor maar 50Euro
moest alleen wel even een gat boren achter de collector voor de lambda sonde anders komt het niet goed
De driehoekjes van de kadett in de primer gezet en daarna met 400 uitgeschuurd.
Achterklep in de knikkerbus primer
De kadett met 400 uitgeschuurd
Als de hele kadett klaar is om gespoten te worden ga ik hem eerst nog toppen met waterproof 800/1000
Achterklep in de primer
achterklep uitgeschuurd met 400
achterbumper uitgeschuurd met 400
voorbumper uitgeschuurd met 400
De achterklep toen weer gemonteerd zag er meteen veel beter uit
sideskirts gemonteerd
beide deuren in de primer gespoten en uitgeschuurd.
de deuren er weer in gezet
zonder deuren:
fotoshop hoe ik het wou hebben:
De velgen die ik tijden geleden heb gekocht mogen toch ook wel eindelijk geshowed worden
spaghetti di opel 4-1 Gr A in erg goede staat
En dat voor maar 50Euro
moest alleen wel even een gat boren achter de collector voor de lambda sonde anders komt het niet goed
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Sideskirts 1 gemaakt met de body
Hitteband (voor betere afvoer van uitlaatgassen dus meer PK) en spaghetti GR A spruitstuk gemonteerd:
De voorkant staat door al dat gewichtsbesparing nog erg hoog op zn poten (komen 5cm verstelbare koni's onder met 8cm verlagingsveren)
achteraanzicht
Hitteband (voor betere afvoer van uitlaatgassen dus meer PK) en spaghetti GR A spruitstuk gemonteerd:
De voorkant staat door al dat gewichtsbesparing nog erg hoog op zn poten (komen 5cm verstelbare koni's onder met 8cm verlagingsveren)
achteraanzicht
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
de centrale moer voor het verwijderen van de demper uit de veerpoot wou maar niet los:vertag
Niet met wd40, griptang, moordenaar, grote pijpentang en voorhamer.
Omdat ik special made ingekorte koni's wou monteren en je daar al een nieuwe centrale afdekmoer bij kreeg had ik het volgende idee:o
las gewoon een stuk staal aan de borgring en met 1 klap van de hamer kwam de bormoer los:jerry
dus als je hem echt niet loskrijgt kan je dit dus proberen (later weer losslijpen em je merkt er verder niks meer van net of je in de kadett's leven dat hij in jou bezit is een paar keer die moer weer los moet hebben:angel
Nog wat andere foto´s voor het geheel:
8cm verlaging vs origineel
Opel/GM remblokken vs Ferodo racing rs2500 remblokken
foto van etiket doosje: For racing use only:
Het geheel:
uhhhm ja als dat maar goed gaat
De veerpoot weer gemonteerd
gevlochten remleiding zichtbaar
de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber in de draagarm aan de bestuurderskant.
uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard
Maar heb hem eindelijk los gekregen.
hoe:
1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd
2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.
3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten
4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.
5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.
6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd.
langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet
Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide voorraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid
Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))
En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houdt.
Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.
Dus heb weer best geluk
draagarmbout geprobeerd uit te boren
draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)
draagarm zonder draagarmrubber voor
draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg
Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant
1 stukje roest gevonden meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.
Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)
Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm
de nieuwe draagarm en veerpootbrug (OMP) onder gemonteerd:wub
Moest wel eerst 6cm aan hout blokken onder de wielen leggen anders kreeg ik de krik er niet onderuit :jerry
En nu kan er zeker geen krik meer onder (moet hem eerst dan op houtblokken rijden ofzo:hmmz)
de remslangen aan de achterkant vervangen voor gevlochten OMP's
Tevens eens naar de uitlaat gekeken of hij nog gasdicht was nou niet echt ahahahahah:jerry:o
Niet met wd40, griptang, moordenaar, grote pijpentang en voorhamer.
Omdat ik special made ingekorte koni's wou monteren en je daar al een nieuwe centrale afdekmoer bij kreeg had ik het volgende idee:o
las gewoon een stuk staal aan de borgring en met 1 klap van de hamer kwam de bormoer los:jerry
dus als je hem echt niet loskrijgt kan je dit dus proberen (later weer losslijpen em je merkt er verder niks meer van net of je in de kadett's leven dat hij in jou bezit is een paar keer die moer weer los moet hebben:angel
Nog wat andere foto´s voor het geheel:
8cm verlaging vs origineel
Opel/GM remblokken vs Ferodo racing rs2500 remblokken
foto van etiket doosje: For racing use only:
Het geheel:
uhhhm ja als dat maar goed gaat
De veerpoot weer gemonteerd
gevlochten remleiding zichtbaar
de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber in de draagarm aan de bestuurderskant.
uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard
Maar heb hem eindelijk los gekregen.
hoe:
1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd
2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.
3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten
4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.
5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.
6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd.
langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet
Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide voorraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid
Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))
En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houdt.
Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.
Dus heb weer best geluk
draagarmbout geprobeerd uit te boren
draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)
draagarm zonder draagarmrubber voor
draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg
Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant
1 stukje roest gevonden meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.
Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)
Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm
de nieuwe draagarm en veerpootbrug (OMP) onder gemonteerd:wub
Moest wel eerst 6cm aan hout blokken onder de wielen leggen anders kreeg ik de krik er niet onderuit :jerry
En nu kan er zeker geen krik meer onder (moet hem eerst dan op houtblokken rijden ofzo:hmmz)
de remslangen aan de achterkant vervangen voor gevlochten OMP's
Tevens eens naar de uitlaat gekeken of hij nog gasdicht was nou niet echt ahahahahah:jerry:o
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Oprijbokjes gemaakt om de krik eronder te krijgen
de nieuwe knalpiepe
remslangklemmetjes weer netjes zwart gemaakt
sebring groep A pasgelast voor nieuwe knalpiep.
nieuwe bandjes voor de lenso's Toyo Proxes T1r 195/45/16
Samen met Brie lederen panelen voor achter in de kadett gemaakt
nieuwe mascotte voor de kadett
Alvast begonnen met afplakken
de nieuwe knalpiepe
remslangklemmetjes weer netjes zwart gemaakt
sebring groep A pasgelast voor nieuwe knalpiep.
nieuwe bandjes voor de lenso's Toyo Proxes T1r 195/45/16
Samen met Brie lederen panelen voor achter in de kadett gemaakt
nieuwe mascotte voor de kadett
Alvast begonnen met afplakken
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Omdat gister mn telefoon leeg was geen foto's kunnen maken maar dat maak ik nu goed
Mr oizo (Flatbeat) en Mr Jummy naast elkaar
Vandaag special delivery from italy from OMP for race/rally use only. Niet zo'n pruts metaal of aluminium ding maar speciale legering.
Via Ferry Biesheuvel
En dat ziet er zo uit onder een rally kadett
http://nl.youtube.com/watch?v=DzdHVf6gTjM
binnenkant afplakken:
vandaag de binnenkant gespoten:kewlpics (de camera kan de kleur niet aan )
Mr oizo (Flatbeat) en Mr Jummy naast elkaar
Vandaag special delivery from italy from OMP for race/rally use only. Niet zo'n pruts metaal of aluminium ding maar speciale legering.
Via Ferry Biesheuvel
En dat ziet er zo uit onder een rally kadett
http://nl.youtube.com/watch?v=DzdHVf6gTjM
binnenkant afplakken:
vandaag de binnenkant gespoten:kewlpics (de camera kan de kleur niet aan )
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 17-07-2008 18:23