1: Appie's German Race Style Kadett Project

Show hier jou project.
Plaats reactie
Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

1: Appie's German Race Style Kadett Project

Bericht door Flatbeat » 21-07-2008 20:26

laat ik dan de eerste zijn

Het gaat om mn E kadett GSI German Race Style projectje


Zo heb ik hem gekocht in Maart 2006

Afbeelding

Afbeelding


Één van van de eerste aanpassingen:
Verbreed Opel GT velgen ze waren zo rond de 9,5 a 10J, gestart met het cleanen van de auto door het verwijderen van overbodige onderdelen die ik toch niet meer nodig zou hebben.
Montagen van een Group A rally freeflow einddemper en het vervangen van slijtbare onderdelen aan de motor.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mei 2006:
Omdat je achter bij een kadett standaard niet breder als 7,5J kan monteren had ik toen een idee om de achterkant uit te bouwen.
Maar van het resultaat was ik helemaal niet tevreden dus heb ik het later goed overgedaan wat je later zal zien.


Hier een paar plaatjes van het verbreden toen :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omdat standaard de luchttoevoer naar het luchtfilter uitkomt in de balk van de bumper waar hij dus nooit directe koude lucht kan vangen, heb ik zelf een cold air intake gemaakt die onderin de bumper kwam te hangen (systeem doet nu ook dienst op Flatbeat)

standaard:
Afbeelding

Afbeelding

Aangepast:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Toen was ik ook bezig met het polijsten van het motorblok

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De dakrails gespoten

Afbeelding

Afbeelding


Montage beugels gemaakt voor montage van de kentekenplaat onderin de bumper

Afbeelding

Chrome tankdop
Afbeelding

Gepolijste aluminium veerpootbrug
Afbeelding



Juli 2006:

De voorbumper gecleaned

Afbeelding


Voorbumper gespoten

Afbeelding

Afbeelding
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-07-2008 20:27

November 2006 - Januari 2007

Omdat ik totaal niet tevreden was met de wielkasten achter en omdat iemand zonder een kaartje achter te laten achter in mn zijkant was gereden kwam ik op het idee om het goed over te doen en daar heb ik zeker van geleerd.
Voor de achterkant had ik het idee om twee kadett voorschermen pas te maken in de achterkant dan las je ze kruislinks in zeg maar.
Dus linker voorscherm zit rechts achter en andersom.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Een kleine compilatie tot september 2007

Heel de achterkant gecleaned en de naden verwijderd
Afbeelding


Ik had tussendoor 1 kant even rood gespoten met een knikkerbus om een idee te krijgen
Afbeelding

Foto's van de deur en vorscherm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik voor het race/rally thema race onderdelen aangeschaft.
*OMP 8cm verlagingsveren
*Racekoppeling/racedrukgroep/en race druklagers van OMP.
*OMP FIA kuipstoel frames links/rechts
*OMP 3p gordels montage plaat voor montage op de middentunnel
*OMP veerpootbrug achter.
*OMP veerpootbrug voor onder tussen veerpoten.
*Verstellbare verkorte (race) koni's met toen nog heel uniek het nieuwe logo.
*De radiator vervangen door een van minder gewicht en betere koeling


Booskijkers aangelast
Afbeelding

OMP 8cm verlagingsveren vs 4cm verlagingsveren
Afbeelding

De 8cm verlagingsveren en veerpootbrug achter gemonteerd

8cm verlagingsveren, vs 4cm, vs origineel
Afbeelding

verlaagd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gestart met het verwijderen van de stootstrip uit de bumper om hem te cleanen.

Afbeelding


Als het klaar is zou het er zo in kleur uitzien

Afbeelding[/img]
Afbeelding

Een raster in de bumper gemonteerd als solide ondergrond voor de glasvezel
Afbeelding

Glasvezel opgeschuurd

Afbeelding


Klaar

Afbeelding

Toen een malletje gemaakt voor het strakmaken van de achterklep:
Afbeelding


De montage plaat voor de 3p gordels vastgelast op de midentunnel
Afbeelding


Omdat ik ook de orig gordels wil behouden moet ik het volgende idee iets aanpassen (beetje buigen)
Afbeelding


Nieuwe achterklep orig opel/gm
Afbeelding

Plaat ingelast
Afbeelding

Afbeelding


Achterbumper in de primer:
Afbeelding

Achterklep gecleaned en bijna klaar voor de primer
Afbeelding


De kadett afplakken voor de primer
Afbeelding


klaar:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-07-2008 20:28

Een paar foto's buiten

Afbeelding

Afbeelding


De driehoekjes van de kadett in de primer gezet en daarna met 400 uitgeschuurd.
Afbeelding


Achterklep in de knikkerbus primer
Afbeelding


De kadett met 400 uitgeschuurd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de hele kadett klaar is om gespoten te worden ga ik hem eerst nog toppen met waterproof 800/1000

Achterklep in de primer
Afbeelding

achterklep uitgeschuurd met 400
Afbeelding

achterbumper uitgeschuurd met 400
Afbeelding

voorbumper uitgeschuurd met 400
Afbeelding

De achterklep toen weer gemonteerd zag er meteen veel beter uit
Afbeelding

Afbeelding

sideskirts gemonteerd
Afbeelding

Afbeelding

beide deuren in de primer gespoten en uitgeschuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de deuren er weer in gezet

zonder deuren:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

fotoshop hoe ik het wou hebben:

Afbeelding

Afbeelding

De velgen die ik tijden geleden heb gekocht mogen toch ook wel eindelijk geshowed worden :shock:
Afbeelding

spaghetti di opel 4-1 Gr A in erg goede staat

Afbeelding

Afbeelding

En dat voor maar 50Euro

moest alleen wel even een gat boren achter de collector voor de lambda sonde anders komt het niet goed
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-07-2008 20:29

Sideskirts 1 gemaakt met de body

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hitteband (voor betere afvoer van uitlaatgassen dus meer PK) en spaghetti GR A spruitstuk gemonteerd:
Afbeelding


De voorkant staat door al dat gewichtsbesparing nog erg hoog op zn poten (komen 5cm verstelbare koni's onder met 8cm verlagingsveren)

achteraanzicht
Afbeelding
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-07-2008 20:30

de centrale moer voor het verwijderen van de demper uit de veerpoot wou maar niet los:vertag
Niet met wd40, griptang, moordenaar, grote pijpentang en voorhamer.

Omdat ik special made ingekorte koni's wou monteren en je daar al een nieuwe centrale afdekmoer bij kreeg had ik het volgende idee:o
las gewoon een stuk staal aan de borgring en met 1 klap van de hamer kwam de bormoer los:jerry

dus als je hem echt niet loskrijgt kan je dit dus proberen (later weer losslijpen em je merkt er verder niks meer van net of je in de kadett's leven dat hij in jou bezit is een paar keer die moer weer los moet hebben:angel

Afbeelding

Afbeelding


Nog wat andere foto´s voor het geheel:

8cm verlaging vs origineel
Afbeelding

Opel/GM remblokken vs Ferodo racing rs2500 remblokken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foto van etiket doosje: For racing use only:
Afbeelding


Het geheel:
Afbeelding
Afbeelding


uhhhm ja als dat maar goed gaat :shock: :lol:
Afbeelding
Afbeelding


De veerpoot weer gemonteerd
Afbeelding

gevlochten remleiding zichtbaar :wink:
Afbeelding


de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber in de draagarm aan de bestuurderskant.

uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard

Maar heb hem eindelijk los gekregen.
hoe:
1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd
2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.
3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten
4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.
5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.
6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd. :shock:

langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet :oops:
Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide voorraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid :wink:
Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))

En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houdt.
Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.
Dus heb weer best geluk :shock:


draagarmbout geprobeerd uit te boren
Afbeelding

draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)
Afbeelding

draagarm zonder draagarmrubber voor
Afbeelding

draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto :wink: logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg :evil:
Afbeelding


Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant
1 stukje roest gevonden :shock: meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.

Afbeelding


Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)
Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm :lol:

Afbeelding


de nieuwe draagarm en veerpootbrug (OMP) onder gemonteerd:wub

Afbeelding

Afbeelding


Moest wel eerst 6cm aan hout blokken onder de wielen leggen anders kreeg ik de krik er niet onderuit :jerry

En nu kan er zeker geen krik meer onder (moet hem eerst dan op houtblokken rijden ofzo:hmmz)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


de remslangen aan de achterkant vervangen voor gevlochten OMP's

Afbeelding

Tevens eens naar de uitlaat gekeken of hij nog gasdicht was nou niet echt ahahahahah:jerry:o

Afbeelding
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-07-2008 20:58

Oprijbokjes gemaakt om de krik eronder te krijgen :P

Afbeelding
Afbeelding

de nieuwe knalpiepe
Afbeelding

remslangklemmetjes weer netjes zwart gemaakt
Afbeelding

sebring groep A pasgelast voor nieuwe knalpiep.
Afbeelding

nieuwe bandjes voor de lenso's Toyo Proxes T1r 195/45/16
Afbeelding

Samen met Brie lederen panelen voor achter in de kadett gemaakt
Afbeelding

nieuwe mascotte voor de kadett :shock:
Afbeelding

Alvast begonnen met afplakken
Afbeelding
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-07-2008 21:11

vette shit appieeeeeeeeeeeeeeee als je hulp nodig heb schroom dan niet om te bellen he :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Altijd lol in de schuur

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 23-07-2008 19:52

Omdat gister mn telefoon leeg was geen foto's kunnen maken maar dat maak ik nu goed :wink:

Mr oizo (Flatbeat) en Mr Jummy naast elkaar :D
Afbeelding


Vandaag special delivery from italy from OMP :shock: for race/rally use only. Niet zo'n pruts metaal of aluminium ding maar speciale legering.
Via Ferry Biesheuvel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dat ziet er zo uit onder een rally kadett :o
Afbeelding
http://nl.youtube.com/watch?v=DzdHVf6gTjM


binnenkant afplakken:
Afbeelding
Afbeelding


vandaag de binnenkant gespoten:kewlpics (de camera kan de kleur niet aan :x )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Astra Coupe
Berichten: 710
Lid geworden op: 17-07-2008 18:23

Bericht door Astra Coupe » 23-07-2008 20:07

Respect hoor Appie het ziet er goed uit, kom wel ff weer een keer kijken :wink: :wink: :wink:
Vice-voorzitter off Dutch Blitz Society

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 24-07-2008 18:47

de auto vanbinnen afplakken is al een pens werk maar daarna na het spuiten alles weer netjes verwijderen is bijna dan niet nog meer werk :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ojah dat het dashboard rood is dat is reflectie :shock:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Plaats reactie