1: Dre "Black Evil's" AsconaA project

Show hier jou project.
Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

1: Dre "Black Evil's" AsconaA project

Bericht door Flatbeat » 14-11-2008 16:09

Zoals de meeste al wisten heeft Dre een nieuw hebbedingetje gekocht.
Dat pakte helaas niet helemaal uit zoals hij gehoopt had :cry:

Volg hier de progress van de restauratie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Helaas was toen me telefoon bijna leeg maar zoals je op onderstaande foto kan zien was het flink vergaan :cry:

Afbeelding


De gaten hebben we wel weer dichtgelast maar er moet wel een nieuwe bodem in want een opgelapte bodem is niet echt mooi :lol:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-11-2008 10:05

Mijn dank is zeer groot voor de hulp allemaal die dag.

Gast

Bericht door Gast » 16-11-2008 10:14

Zoals jullie al weten het hebbeding van Dre de ascona A uit 1972.

Wat ging eraan vooraf:

Ineens krijg je wat in je hoofd en ga je eens rondkijken en viel mijn oog dus op een oldtimer (waarom oldtimer) die dus goedkoop is in belasting, goedkoop hahaha gratis en verzekering.
De auto zag er goed uit dus meteen afspraak gemaakt om te gaan kijken dit was op 20 okt 2008.
Na een proefrit te hebben gemaakt en de auto van onder en boven te hebben bekeken ben ik na enig overleg tot de koop overgegaan.
Heb de man handgeld gegeven en heb de papieren meegenomen.
Kon natuurlijk niet wachten dus meteen de volgende dag overgeschreven.
Had nog gezegd tegen die man ik kom hem van het weekend wel halen, maar na enig geschuif in de planning moest het dan ook meteen de 21 ste gebeuren.
Na een 'lange' rit was het dan zover ik was eigenaar geworden van een ascona uit 1972 (nog ouder als ikzelf hahahaha).
Trots als een pauw en blij als een klein kind vertrokken wij weer huiswaarts, die verder zondr problemen verliep.

Thuis aangekomen in de garage gezet en daarna iedere dag weer oppad om hem maar aan zo veel mogelijk mensen te laten zien.



Veel plezier bij het bekijken van dit topic

Afbeelding


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Update ascona A (green hornet) van mij...........

Bericht door Gast » 27-01-2009 13:21

Beter laat dan nooit......................

Ondertussen is er heel veel gebeurd en velen weten ook al wat er aan de hand is...

Maar goed ff een update.

Heb afgelopen weekend samen met Pascal en een vriend naar het blok gekeken (zit een tik in) en wij zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is om een ander blok te scoren.

Eerst even de dingen die ik vooraf al had gedaan......

-breedstralers onder voorbumper
-ander interieur (niet origineel... lekker zittend en daar gaat het mij om)
-dashboard gedeeltelijk open gehaald radio verwijderd (zooitje van de gene die hem verbouwd heeft (of beter verknaakt).
-losse draden verwijderd van radio etc.
-nieuwe + kabel getrokken (dik) met verdeelblok waarop ik dan meerdere dingen kon aansluiten.
-bluetooth binnenspiegel geplaatst op constante spanning(printplaat moeten aanpassen met weerstanden en al)
-tellerset onder dashboard geplaatst en aangesloten zover als het kon (licht en toerentellen werken)
-nieuwe brandstof leiding geplaatst (was gepruts remleidingen meerdere overgangen)
-cabrateur reiniger gebruikt om cab te cleanen ook luchtfilter met K&N reinger gecleant en geprepareerd.
bougies bekeken en schoongemaakt (ook al vast nieuwe gehaald)
-nieuwe olie erin (oude eruit sludge vorming) en nieuw olie filter
-binnen verlichting gemaakt.
-verdeelstekker in dashboard kastje gemaakt voor bijv tom tom stekkers.
-achterklep roest verwijderd en in de nieuwe verf gezet.
-originele velgen eraf vervangen voor ats (6jx13inch)
-ats velgen weer eraf vervangen voor ats(7&8jx 13 inch)
-samen met de grote appieclan het een en ander aan rot eruit gehaald en nieuwe plaatjes erin gelast.
-diverse interieurdelen overtrokken met skaileer (berry bedankt)

Laatste update op het moment is dat dus het blok eruit moet.
Helaas het is niet anders.
Maar goed de geluksvogel als ik soms ook wel ben................ er is al een donor auto gevonden een A ascona uit 1973 met een 1900s blok verlies ik iets aan vermogen maar goed met een spagettie eraan zou het ongeveer gelijk moeten blijven.
Gisteravond met Appie wezen kijken en heb meteen maar de knoop doorgehakt en besloten tot koop.
Het idee: donor auto strippen en de onderdelen die ik kan gebruiken sla ik allemaal op.
blok eruit en in mijn eigen Green Hornett plaatsen (pppppfffffffffffffffff zweet zweet zweet moeilijk moeilijk.) met hopelijk wat hulp.

APPIE BEDANKT VOOR GISTEREN WAS OOK ERG GEZELLI

vervolgens als de donor auto gestript is gaat ie weg als oud ijzer of probeer ik hem te verkopen.
Dan kunnen we mijn GREEN HORNET hier weer heen halen en het blok erin plaatsen hopend dat alles goed gaat wil ik hem zo snel mogelijk weer op de weg zien te krijgen.
Waarna ik weer rustig verder kan op bouwen.

De Plannen:

-alarminstallatie erin met afstandsbediening CV en bewegings/sleep sensoren.
-Nieuwe ramen en vloermatten.
-nieuwe rubbers
-nieuwe audio (zit te denken aan een echte oldtimer radio en het dashbordkastje een JVC exad of iets dergelijks
-ramen achter iets donker maken
-sticker op de motorkap maken (ivm krassen zie andere topic)met hulp van onze huisplakker Pascal.
-stickers van dbs erop.
-nieuwe uitlaat (mischien groep A t.z.t.)
-nieuwe dak hemel erin (helemaal kapot de originele)
-nieuwe raamslingers (ook niet fijn de originele)
-andere meters waarschijnlijk in de dash
-nieuwe achterbanden (breder vind het zo geen gezicht)
-heel mischien in de verre toekomst ietswat verlagen. (MISCHIEN)
-sterkere kachelmotor erin word niet echt lekker warm.
-beide voor deuren richten bestuurderskant sluit niet helemaal goed aan.
-vele roest plekjes bij werken.
-andere remmerij erop nieuwe blokken en schijven.
-en de laatste interieurdelen overtrekken met skaileer (deurpaneel en hoeden plank) wat er verder nog bijkomt zie ik wel
-alle dingen die ik nog tegenkom

Dacht dat zo het verhaal wel lang genoeg is voor vandaag.

Ga er lekker mee aan de gang en neem de tiid.

Zou jullie proberen een beetje op de hoogte te houden...............
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 27-01-2009 19:48

Jajah was erg gezellig gister en mooi geslaagd met de donor :o
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2009 17:20

Hallo allemaal,

Gisteren 1 feb 2009 heb ik dus de donor auto opgehaald samen met Pascal modderkolk en de zijnen uit nijmegen.
(Jongens mega bedankt)
Het is een ascona A ook uit 1973 met een 1.9s blok.
Wat is het plan:
Kompleet strippen losse delen die ik niet gebruik in de verkoop heb natuurlijk ook niet alle ruimte.
Kan ik meteen zien hoe alles in elkaar zit en of los moet.
Na het strippen zal het motorblok overgezet moeten worden in mijn eigen Green hornet en kan ik rustig de green hornet weer verder opbouwen.
Natuurlijk heb ik met het strippen wel ff werk dus zal allemaal wel even duren nog maar beter goed en rustig als snel en alles kapot.
Ook heb ik hier en daar ook wel hulp nodig kan tenslotte niet zo maar ff dat blok overhangen enzo, maar gelukkig heb ik een leuke kringetje met mensen om me heen die er meer van weten dus zal allemaal wel goed komen.

Ik heb ook een topic aangemaakt waar ik dus de onderdelen die eraf komen te koop zet zal niet overal een prijs bij staan maar dat word ook een beetje moeilijk.
Zoek je wat mail of pm me dan en ik zal kijken of ik het heb.

Ben al druk aan het strippen geslagen dus mischien heb ik er wat voor je bij liggen.

Dat was het weer voor vandaag............ Ik houdt jullie op de hoogte!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 02-02-2009 17:45

Purple Heart Diegene die overleid na trouwe dienst
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2009 19:27

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


heb toevallig papieren gevonden 2005 is ie het laatst bekend naam en gegevens van persoon alles erbij gevonden.

Maar goed de auto leeft in zekere zin wel een beetje door the Green hornet with the purple heart!
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 05-02-2009 12:57

Ey gappie zet eens wat foto's van de "purple heart" vorderingen in dit topic

Wil ook wel langskomen hoor (anders komt dat zaterdag wel) :wink:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 05-02-2009 15:09

Je kan altijd langskomen om te kijken of helpen voor foto's moet je echter snel zijn gaat snel uit elkaar.
Interieur ligt er al half uit deuren eruit stoelen ramen voor velgen vandaag of morgen.

Dussssssssssssss en foto's sja kom maar kieken zouk zegge

Plaats reactie