Stayoke wereld weekend 21 november 2009

In dit topic kun je over een meeting napraten.
Plaats reactie
Gast

Stayoke wereld weekend 21 november 2009

Bericht door Gast » 21-11-2009 17:24

Jongens en meiden namens het hele bestuur heel heel hartelijk bedankt!!!!
Ik vond het top dat jullie er bij waren en naar mijn mening is alles perfect verlopen.

Ik zou zeggen OP NAAR VOLGEND JAAR!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-11-2009 17:27

Was zeker erg gezellig.. En het gezelsschap was ook gezelig :lol:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Ronald-Tigra
Berichten: 29
Lid geworden op: 08-10-2009 22:12

Bericht door Ronald-Tigra » 21-11-2009 17:38

Was Echt helemaal TOP!!!

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij :lol:

wessaa
Berichten: 241
Lid geworden op: 19-04-2009 23:02

Bericht door wessaa » 21-11-2009 17:43

ik heb wel wat gemist zo te zien op foto`s die me moeder heb gemaakt...
leuke stagaires daar :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Afbeelding

*Green-Lady*
Berichten: 97
Lid geworden op: 15-05-2009 16:17

Bericht door *Green-Lady* » 21-11-2009 18:14

jongens en meisjes bedankt voor deze mooie dag het was super, op naar het volgend jaar. :P :P :P :P :P :P :P :P
Opel Corsa 1.4 16v Sport.

Flatbeat
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19-07-2008 22:08

Bericht door Flatbeat » 21-11-2009 18:18

wessaa schreef:ik heb wel wat gemist zo te zien op foto`s die me moeder heb gemaakt...
leuke stagaires daar :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Haha wess die zaten bij mij in de auto en bij mij in het team waar ik teamcaptain van was 8)
Later wouden ze ook nog met mij en de auto op de foto :)

Waren beide zeker gezellige meiden leuke gesprekken gehad :lol:
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-11-2009 18:57

hahah Appie met z'n meisjes :D

Het was zeker een geslaagde dag!
Super gezellig! :D

Op naar volgend jaar!! 8) 8)

Berry-BlackG
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 12-07-2008 17:00

Bericht door Berry-BlackG » 21-11-2009 19:04

Flatbeat schreef:
wessaa schreef:ik heb wel wat gemist zo te zien op foto`s die me moeder heb gemaakt...
leuke stagaires daar :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Haha wess die zaten bij mij in de auto en bij mij in het team waar ik teamcaptain van was 8)
Later wouden ze ook nog met mij en de auto op de foto :)

Waren beide zeker gezellige meiden leuke gesprekken gehad :lol:
vage gesprekken zeker ap kan nooit normaal zijn geweest ze noemde jou appie vertel is :lol: :lol:

Was zeker gezellig mensen hoop dat de personen van het wereld weekend het ook leuk hebben gehad...

tot de volgende meeting maar weer
Afbeelding

wessaa
Berichten: 241
Lid geworden op: 19-04-2009 23:02

Bericht door wessaa » 21-11-2009 20:17

Flatbeat schreef:
wessaa schreef:ik heb wel wat gemist zo te zien op foto`s die me moeder heb gemaakt...
leuke stagaires daar :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Haha wess die zaten bij mij in de auto en bij mij in het team waar ik teamcaptain van was 8)
Later wouden ze ook nog met mij en de auto op de foto :)

Waren beide zeker gezellige meiden leuke gesprekken gehad :lol:
volgend jaar ga ik dan ook maar mee, MITS ze weer leuke stagaires hebben, en dan wel 2 he , moet een beetje eerlijk verdeeld zijn haha, 1 voor appie, en 1 voor mij :roll: .... appie, je hebt toch wel ff nummers van die meiden geroggeld he ? :D :D
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 24-11-2009 13:48

Stukje uit de Stentor:
Weekendje weg bij Stayokay ontroert
door Martin Vink. maandag 23 november 2009 | 07:48

De circus-workshop in Stayokay viel in goede aarde bij de kinderen van wie de ouders het verre van breed hebben.foto Ronny te Wechel

Ze twijfelde of ze wel moest ingaan op de uitnodiging van Humanitas. Een weekeinde weg met haar zoon naar Stayokay in Gorssel. Gratis. Ze gooide haar gereserveerdheid overboord en ging. "Man, ik vind het helemaal geweldig. Volgend jaar wil ik het weer meemaken."

Ze hoort bij de dertig ouders en kinderen die het afgelopen weekeinde zijn neergestreken in Stayokay Gorssel. Elf, veelal eenoudergezinnen die het financieel moeilijk hebben of in een sociaal isolement verkeren. Van heinde en verre zijn ze gekomen. Sneek, Emmen, Groningen, Leek, Woerden, Heemstede, Delft, maar ook wat dichterbij huis zoals Voorst.

Voor de derde keer biedt Stayokay landelijk mensen als zij een verzorgd weekeinde aan. Evenals de anderen is de vrouw met haar zoon, afkomstig uit Groningen, vrijdag in Kring van Dorth gearriveerd. De rust, het landelijk karakter van de omgeving, een hostel dat herinneringen oproept aan villa Kakelbont van Pippi Langkous, en de goede sfeer binnen de groep, het neemt wat van de spanning bij de moeder weg. Want ze zag best op tegen het samen optrekken met anderen die een moeilijke periode doormaken. "Ik dacht eerst: Als ik ga word ik zo'n sneu geval. Mijn zoon wilde graag en mijn omgeving zei ook:Moet je doen! Waarom ook niet, dacht ik.

Ik ben erachter gekomen dat wij helemaal geen sneue mensen zijn.

Iedereen heeft zijn of haar eigen verhaal."

In haar relaas komen de agressieve buien van haar zoon voorbij. Hij was volgens haar altijd al een 'temperamentvol mannetje', maar de verhuizing bijna drie jaar geleden naar een andere buurt, maakte hem alleen maar gemener. Een assertiviteitstraining heeft hem meer in balans gebracht, zegt ze. "Zo'n training zouden ze standaard moeten aanbieden op school."

Haar zoon mist ook een vader. Ze verbrak de relatie met haar vriend voordat hun kind geboren werd. Ook dankzij het zogeheten buddy-project van Humanitas zit haar zoon beter in zijn vel. "Een vrijwilliger, een jongen van 27 jaar, komt eens in de twee weken. Dan gaan ze samen wandelen, knutselen, naar de film, noem maar op."

Financiële problemen speelden haar ook parten. Voor het eerst ervoer ze vorig jaar wat het is om in de zomer op vakantie te gaan. Haar zoon en zijn vriendje gingen mee, een week Terschelling. "De eerste dag dacht ik: wat doe ik hier? Toen we onze draai hadden gevonden, had ik iets van: dat moeten we vaker doen."

Genieten doet ze ook in Stayokay. Het ontroert haar als ze bedenkt wat ze in het hostel, en daarbuiten krijgen aangeboden. Zaterdagochtend heeft de Opelclub uit Apeldoorn hen opgehaald en naar de pitch en puttgolfbaan in Bussloo gebracht. Een golftalent is ze niet, zegt ze, maar ze heeft zich wel vermaakt.

Het programma biedt verder onder meer een djembé-sessie, een circus-workshop, boogschieten en een roofvogeldemonstratie. "Alles wordt hier voor je gedaan. We hoeven geen eten te koken, we hoeven niet af te wassen, en we vermaken ons. Wat wil je nog meer! We komen echt op verhaal. "

Hoe goed de sfeer ook in de groep is, ze betwijfelt of ze na het verblijf bij Stayokay Gorssel nog contact houdt met een of meer mensen van het gezelschap. Of het zou die ander in de groep moeten zijn die ook uit Groningen komt. "Contact maken moet groeien."

Het programma in Stayokay Gorssel is zo in elkaar gezet dat soms volwassenen en kinderen apart een bezigheid hebben. Om zo het contact tussen kinderen onderling en volwassenen onderling te versterken. "Je ziet kinderen gemakkelijker dan volwassenen op elkaar af stappen. Kinderen zijn minder geremd. Ziet er eentje dat de ander dezelfde pet heeft als hij, dan is het contact snel gemaakt."

Plaats reactie