ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag het toch maar.
ik heb een tijdje geleden een varajet 2 carburateur op het blok geplaatst, maar nou moet deze nog goed afgesteld worden.
ik mis nu aardig wat vermogen en de koude start is ook slecht.
als de motor koud is stottert ie nogal, maar als die een klein beetje warm word is het al snel over.
is er hier iemand met ervaring met deze toch wel beruchte carburateur, die mij kan/ wil helpen om deze goed af te stellen?
greetss
varajet 2
-
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 19-07-2008 22:08
Ey bassie zit niet mee he
Hetzelfde had Andre met zn ascona..
Oorzaak was dat de choke bleef hangen en daarom teweinig lucht toevoerde..
Niet dat ik het meeste verstand van een varajet heb in de club maar
Waarschijnlijk blijft de choke openstaan.
*Het blok krijgt iig teveel benzine en te weinig lucht..
*Vacuumslangetjes wel goed aangesloten of misschien lek?
*Gaat de (automatische) choke klep wel goed open en dicht?
*Geen gare pakkingen?
Heb wel nog een duitse site over de varaject 2 als je duits kan
http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
Voor de afstelling kan je het beste even Pascal Modderkolk (black magic 1972
) vragen want die doet dat met zn ogen dicht
Hetzelfde had Andre met zn ascona..
Oorzaak was dat de choke bleef hangen en daarom teweinig lucht toevoerde..
Niet dat ik het meeste verstand van een varajet heb in de club maar
Waarschijnlijk blijft de choke openstaan.
*Het blok krijgt iig teveel benzine en te weinig lucht..
*Vacuumslangetjes wel goed aangesloten of misschien lek?
*Gaat de (automatische) choke klep wel goed open en dicht?
*Geen gare pakkingen?
Heb wel nog een duitse site over de varaject 2 als je duits kan
http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
Voor de afstelling kan je het beste even Pascal Modderkolk (black magic 1972
) vragen want die doet dat met zn ogen dicht
Kadett C/D/E GSI Astra HPC
Je hebt 2 systemen namelijk mechanisch en hydraulisch(werkt met de watertempratuur)
Ik zou eerst eens kijken of dit naar behoren werkt.
Verder is het belangrijk dat je hem goed afsteld met een normale tempratuur (vooral belangrijk als hij op benzine loopt)
Ook de benzine leidingen bekijken of deze schoon en een geheel zijn.
Ook natuurlijk moet de carb schoon zijn (hier zijn speciale reinigers voor in de handel)
Staat de ontsteking goed etc etc mischien beter aan een specialist over te laten.
Mijn ascona is afgesteld door Dennis de Mercedes man Loopt als een zonnetje weer!
Succes ermee
Ik zou eerst eens kijken of dit naar behoren werkt.
Verder is het belangrijk dat je hem goed afsteld met een normale tempratuur (vooral belangrijk als hij op benzine loopt)
Ook de benzine leidingen bekijken of deze schoon en een geheel zijn.
Ook natuurlijk moet de carb schoon zijn (hier zijn speciale reinigers voor in de handel)
Staat de ontsteking goed etc etc mischien beter aan een specialist over te laten.
Mijn ascona is afgesteld door Dennis de Mercedes man Loopt als een zonnetje weer!
Succes ermee
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25-08-2009 22:19
ik heb gewoon een mechanische, en ik weet dat de ontsteking iets sneller staat dan normaal. die was verzet voor de vorige carb.
ik heb ook al contact gehad met pascal over het afstellen, die heeft zelf niet veel tijd maar een maat van hem mischien. dus is even afwachten.
ik ga er zelf niet aan knooien, ben al lang blij dat ik er nu (normaal) mee kan rijden. dus ik laat liever iemand anders met verstand van zaken er even naar kijken.
ik heb ook al contact gehad met pascal over het afstellen, die heeft zelf niet veel tijd maar een maat van hem mischien. dus is even afwachten.
ik ga er zelf niet aan knooien, ben al lang blij dat ik er nu (normaal) mee kan rijden. dus ik laat liever iemand anders met verstand van zaken er even naar kijken.
rekord e1 project